Wednesday, December 3, 2008

USAHAWAN KAMBING & LEMBU


Terlebih dahulu aku panjatkan kesyukuran kehadrat ilahi atas limpah rahmatnya dapatlah aku yang dibantu teman seperjuaggan menubuh dan melancarkan BLOG KAMBINGLEMBU-SYABAB yang kebetulan bersempena tarikh lahir aku ,Dengan cita-cita yang mengunung ingin berjaya dalam ternakan ini ,Aku dibantu oleh dua orang rakan kongsi yang setiap orang mempunyai tugas tertentu yang telah ditetapkan,Bermula dengan modal yang tak seberapa aku telah membeli 22 ekor kambing berbagai jenis dan 7 ekor lembu berbagai peringkat umur,Aku mendoakan agar ikatan erat dalam perkongsian ini membuahkan hasil dan mendapat keberkatan dari yang esa,Gambar ini diambil ketika kunjungan ku ke ladang ternakan rakan di Kempas ,Johor.Ini adalah Pejantan CHAROLAIS yang berasal dari GERMAN berumur 2 tahun 6 bulan dan tempuh matang sehingga 8 tahun ,Harga jualan seekor serendah RM 7 ribu sahaja.

2 comments:

Panglima Kungfu said...

tahniah atas usaha abg..muga2 berjaya..ameen...

kambinglembu-syabab said...

Wah ! pantas dengan ucapan itu ,moga bersama kita membantu ekonomi kaum muslim.